top of page
Ton Schuman

Ton Schuman

Eindexamen 2019. De thema’s voor zijn werk haalt Ton uit zijn directe omgeving. Schoonheid is overal om je heen te vinden, maar als je verder dan de schoonheid kijkt, zie je vaak in het verborgene een rauwe kant. Met betrokkenheid voor zijn onderwerpen, is hij niet op zoek naar het neerzetten van een mooi plaatje, maar zoekt hij naar emotie.

Judith Schuurhuis

Judith Schuurhuis

Afgestudeerd in 2025 met passie voor tekenen en schilderen. In woon in het oosten van het land in een gemoedelijk brinkdorpje. Hier word ik geïnspireerd door mijn omgeving. Boerenlandschappen, onze eeuwenoude boerderij, mijn gezin en de tuin. In mijn werk streef ik naar een liefdevolle sfeer en blik op de wereld, die ik uitdruk met warme kleuren en een sferische, bijna abstracte beeldtaal die ruimte laat voor eigen interpretatie. Facebook: JudithSchuurhuisArt Instagram: JudithSchuurhuis

Beitske Sikkema

Beitske Sikkema

Examenjaar 2018. Technieken en materialen: hout, keramiek, brons en kunsthars, gemengde technieken. ‘In mijn werk is de mens meestal het uitgangspunt. De mens en zijn relatie met de omgeving, het landschap, of in zijn relatie tot anderen. Kwetsbaarheid en verstilling spelen hierin een rol en het materiaal dat ik daarvoor gebruik ondersteunen deze elementen. Ik maak mijn beelden eerst naar waarneming, maar daarna verandert het beeld in iets anders. Ik ga experimenteren; lagen creëren'.

Janneke Slot

Janneke Slot

Eindexamen 2017. Techniek: schilderen. ‘De natuur is een grote inspiratiebron voor mij. Al rijdend in de auto wordt het me allemaal aangereikt, een onuitputtelijke bron van verbluffende schoonheid met her en der stalen gedrochten door mensen geplaatst. In mijn serie ‘Black to Black’ ben ik terug gegaan naar de basis, naar de kleuren en tonen die me zo lief zijn, namelijk zwart en alle nuances van zwart. Het is een serie geworden die gaat over sfeer en sterke contrasten.'

Anuschka de Smidt

Anuschka de Smidt

Eindexamen 2016. Techniek: schilderen. Momenteel werkzaam als docent aan de Klassieke Academie. ‘In mijn werk probeer ik juist het gewone (of misschien het ongewone) een podium te geven. Want schoonheid zit in kleine dingen. Vaak zien we het niet omdat het zo gewoon en alledaags is. Door er met aandacht naar te kijken, ontvouwt de pracht zich in structuur, kleur en vorm.’

Follie Spoelstra

Follie Spoelstra

Eindexamen 2019. In haar werk staat de vrouw centraal, zowel haar oerkracht als haar kwetsbaarheid wil zij uitdrukken. Het kledingrek vormt de omlijsting van de panelen, deze verbeeldt de hardheid van de maatschappij. Hoewel Folly klassiek is opgeleid experimenteert zij in haar werk met ideeën en methodieken, waarmee zij een eigentijdse wereld creëert.

Paulien Sprenger

Paulien Sprenger

Cindy Sprokel

Cindy Sprokel

Eindexamen 2018. Techniek: beeldhouwen. ‘Het belangrijkste beeldend element in mijn werk is beweging, gebaseerd op ingetogen houdingen binnen de dans. Hierbij maak ik regelmatig gebruik van een combinatie van mens en dier. Dit heeft te maken met theatrale en carnavaleske uitingen’.

Jacomijn Steen

Jacomijn Steen

Eindexamen 2016. Techniek: beeldhouwen (brons), keramiek, glas. ‘Ik ben gespecialiseerd in portretten. De mensen om mij heen en hun manier van communiceren zijn mijn inspiratiebron.’

Marietje Stiekema

Marietje Stiekema

Eindexamen 2024 Techniek schilderen, voornamelijk olieverf. “Het dagelijks leven, de kracht van het moment, de blijdschap van verwondering. Verwondering in vriendschap, mensen en in de natuur. Hoe mooi is het om dit op doek neer te zetten. In een techniek waarin kracht en tederheid, kwetsbaarheid en bescheidenheid naast een stukje humor tot hun recht komen.” Onbewaakte momenten spreken mij dan ook het meest aan. “Een stilleven dat er al staat voordat ik kom”.

Janny Stoker

Janny Stoker

Greetje Teerink

Greetje Teerink

Examen 2021. Instagram: @greetjeteerink

Peter Tholen

Peter Tholen

Eindexamen 2014. Techniek: schilderen. ‘Het gaat mij niet als eerste om ‘mooi’. Veel belangrijker is dat het schilderij iets te vertellen heeft. Dan kan het onderwerp van alles zijn. De mens staat echter altijd centraal, als veroorzaker, afstandelijke waarnemer en soms als slachtoffer. Ik werk graag in opdracht, of dat nu een portret, een bedrijfssituatie of een persoonlijk verhaal is.’

facebook-g46ace6dbe_1920.png
instagram-logo_1045-436.jpg
yt_logo_rgb_light.png
bottom of page