Esther Schlebos

Esther Schlebos

Eindexamen 2019. De schilderijen van Esther Schlebos ontstaan in de eerste plaats uit haar liefde voor de natuur en in het bijzonder het Drentse Landschap. Daarnaast is ook haar voorliefde voor het mystieke in haar werk zichtbaar. Niet toevallig leent juist dit Drentse Landschap zich daar uitstekend voor. Zij maakt bij voorkeur plein air studies om daarna haar schilderijen in het atelier uit te werken.

Ton Schuman

Ton Schuman

Eindexamen 2019. De thema’s voor zijn werk haalt Ton uit zijn directe omgeving. Schoonheid is overal om je heen te vinden, maar als je verder dan de schoonheid kijkt, zie je vaak in het verborgene een rauwe kant. Met betrokkenheid voor zijn onderwerpen, is hij niet op zoek naar het neerzetten van een mooi plaatje, maar zoekt hij naar emotie.

Thecla Sierks

Thecla Sierks

Eindexamen 2012. Techniek: schilderen (olieverf, aquarel) Eerder werkzaam als orthopaedagoge, extra creatief. ‘Mensen en kinderen vormen mijn inspiratie. Ik schilder naar waarneming en concentreer me op lichtval, zachtheid en kleuren. Inmiddels schilder ik ook natuur, o.a bomen.’ (LinkedIn Thecla Sierks)

Beitske Sikkema

Beitske Sikkema

Examenjaar 2018. Technieken en materialen: hout, keramiek, brons en kunsthars, gemengde technieken. ‘In mijn werk is de mens meestal het uitgangspunt. De mens en zijn relatie met de omgeving, het landschap, of in zijn relatie tot anderen. Kwetsbaarheid en verstilling spelen hierin een rol en het materiaal dat ik daarvoor gebruik ondersteunen deze elementen. Ik maak mijn beelden eerst naar waarneming, maar daarna verandert het beeld in iets anders. Ik ga experimenteren; lagen creëren'.

Janneke Slot

Janneke Slot

Eindexamen 2017. Techniek: schilderen. ‘De natuur is een grote inspiratiebron voor mij. Al rijdend in de auto wordt het me allemaal aangereikt, een onuitputtelijke bron van verbluffende schoonheid met her en der stalen gedrochten door mensen geplaatst. In mijn serie ‘Black to Black’ ben ik terug gegaan naar de basis, naar de kleuren en tonen die me zo lief zijn, namelijk zwart en alle nuances van zwart. Het is een serie geworden die gaat over sfeer en sterke contrasten.'

Maaike Smit

Maaike Smit

Anuschka de Smidt

Anuschka de Smidt

Eindexamen 2016. Techniek: schilderen. Momenteel werkzaam als docent aan de Klassieke Academie. ‘In mijn werk probeer ik juist het gewone (of misschien het ongewone) een podium te geven. Want schoonheid zit in kleine dingen. Vaak zien we het niet omdat het zo gewoon en alledaags is. Door er met aandacht naar te kijken, ontvouwt de pracht zich in structuur, kleur en vorm.’

Follie Spoelstra

Follie Spoelstra

Eindexamen 2019. In haar werk staat de vrouw centraal, zowel haar oerkracht als haar kwetsbaarheid wil zij uitdrukken. Het kledingrek vormt de omlijsting van de panelen, deze verbeeldt de hardheid van de maatschappij. Hoewel Folly klassiek is opgeleid experimenteert zij in haar werk met ideeën en methodieken, waarmee zij een eigentijdse wereld creëert.

Paulien Sprenger

Paulien Sprenger

Cindy Sprokel

Cindy Sprokel

Eindexamen 2018. Techniek: beeldhouwen. ‘Het belangrijkste beeldend element in mijn werk is beweging, gebaseerd op ingetogen houdingen binnen de dans. Hierbij maak ik regelmatig gebruik van een combinatie van mens en dier. Dit heeft te maken met theatrale en carnavaleske uitingen’.

Jacomijn Steen

Jacomijn Steen

Eindexamen 2016. Techniek: beeldhouwen (brons), keramiek, glas. ‘Ik ben gespecialiseerd in portretten. De mensen om mij heen en hun manier van communiceren zijn mijn inspiratiebron.’

Greetje Teerink

Greetje Teerink

Instagram: @greetjeteerink

Peter Tholen

Peter Tholen

Eindexamen 2014. Techniek: schilderen. ‘Het gaat mij niet als eerste om ‘mooi’. Veel belangrijker is dat het schilderij iets te vertellen heeft. Dan kan het onderwerp van alles zijn. De mens staat echter altijd centraal, als veroorzaker, afstandelijke waarnemer en soms als slachtoffer. Ik werk graag in opdracht, of dat nu een portret, een bedrijfssituatie of een persoonlijk verhaal is.’