Pip Ovinge

Pip Ovinge

Pip B. Ovinge (Meppel 1996) werkt in haar Atelier in Meppel. Na haar studie Restauratie en decoratie schilder startte ze aan de KA. Vaak vind ze haar inspiratie in het allerdaagse. Een onuitputbare bron die heel normaal is maar toch bijzonder. Dagelijkse dingen die ons in het leven omringen worden door Pip uitgelicht. Dit soort voorwerpen krijgen een podium waardoor je anders naar deze dingen gaat kijken. Het gewone wordt ongewoon en bijzonder.

Janny Pieck-Plantinga

Janny Pieck-Plantinga

Eindexamen 2021. Techniek: schilderen, gelaagd schilderen. Licht is het overkoepelend thema. In mijn werk wil ik de schoonheid laten zien van de ogenschijnlijke eenvoud en het onzichtbare zichtbaar maken. Een portret, landschap of stilleven, het nodigt mij uit om hun verhaal te vertellen. Realiteit, persoonlijke ervaringen en fantasie smelten samen om een beeld te creëren dat binnenkomt en uitnodigt tot zelfreflectie. In mijn werk vertaal ik de emotie met eigen toets in verf.

Willy Peetsma

Willy Peetsma

Eindexamen 2018. Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf). ‘Voorheen ontwierp ik interieurs die pasten bij mijn opdrachtgevers. Nu draai ik het om en schilder ik mensen in omgevingen of interieurs die ik interessant vind, zoals stations, markten, terrassen, pleinen, vliegvelden, café’s en restaurants. Plaatsen dus, waar veel mensen zich tijdelijk verzamelen , maar dan ieder voor zich en vaak alleen. Ik schilder ook in opdracht b.v. portretten, stadsgezichten of landschappen.’

Gerda Praamstra

Gerda Praamstra

Eindexamen 2013. Techniek: tekenen en schilderen. ‘Ik vind mijn inspiratie in de natuur. De lichtval, het moment van de dag en de sfeer van het landschap fascineren mij. Ik maak monumentale houtskooltekeningen en olieverf schilderijen die vaak voortkomen uit mijn verbeelding en intuïtief ontstaan. Stilte en het verstillen zijn daarbij mijn uitgangspunt.’

Quub

Quub

Eindexamen: 2016. Techniek: beeldhouwkunst. ‘Mijn werk balanceert tussen kwetsbaar en meedogenloos. Het ontstaat vanuit de overtuiging dat wij –mensen- in onze tijd vaak (te?) ver af staan van onze natuurlijke oorsprong. Daarom probeer ik de diepere lagen van ons mens-zijn aan te spreken. Ik onderzoek bijvoorbeeld het spanningsveld tussen rauwheid en schoonheid. De natuur is ingebed in mijn werk.'