top of page
Elise Madderom

Elise Madderom

Eindexamen 2013. Techniek: schilderen, tekenen, grafiek (houtsneden) . ‘Mijn passie ligt bij het maken van houtsneden. De terugkerende thema’s zijn muzikanten en natuur. Sinds 2018 is er kunst vanuit de Werkmantechniek bij gekomen. Dit is een techniek waarin gebruik wordt gemaakt van inktrollers, sjablonen en mogelijk drukletters. Dit wel op een geheel eigen wijze.’

Harrie Medema

Harrie Medema

Cis van der Meer

Cis van der Meer

Eindexamen 2015. Techniek: schilderen. ‘Muziek en theater zijn centrale thema’s in mijn werk. Ik schilder acteurs en muzikanten met hun instrument in de omgeving waarin zij spelen: de concert- of theaterzalen met hun uitgesproken eigen karakter. Ook de verstilde sfeer van een leeg podium of een verlaten zaal leg ik graag vast op een schilderij.'

Fimmie Meester

Fimmie Meester

Eindexamen 2021 Techniek: tekenen en schilderen. Het ambacht ervaart zij als één grote ontdekkingsreis. Gebeurtenissen uit het dagelijks leven, voorwerpen of personen uit de directe omgeving zijn een inspiratiebron. Het onderwerp wordt onderzocht met verschillende materialen, composities en uitsnedes. Ook het licht en de schaduwen spelen een belangrijke rol. De eigenzinnige keuzes die uiteindelijk worden gemaakt, gecombineerd met haar eigen handschrift creëren een expressief beeld.

Rob Meloen

Rob Meloen

Examenjaar 2021, schilderkunst (landschap en portret). Zijn stijl is realistisch. Elk onderwerp dat kan leiden tot een verrassend resultaat komt in aanmerking; of het nu om een portret, landschap of stilleven gaat. Waar het hem vooral om gaat is dat er bij het schilderen een nieuwe werkelijkheid ontstaat wat dan tevens de opmaat vormt voor een volgende uitdaging.

Sabina Muller

Sabina Muller

Bas Nijenhuis

Bas Nijenhuis

Eindexamen 2017. Techniek: schilderen. ‘Ik vind de technische kant van het schilderen fascinerend: uitvinden wat mogelijk is met verf. Ik experimenteer graag met toets, schriftuur en materiaal. Inhoudelijk gaan mijn schilderijen vooral over de kwaliteiten van licht. Ik probeer steeds het licht te ‘vangen’. Zonder licht is er geen leven mogelijk op aarde en zo geeft ook licht leven aan een schilderij en een ziel aan het werk. Mijn portretten zijn doorgaans portretten van een binnenwereld.'

bottom of page