 Marian HangyiEindexamen 2022.
Techniek: Schilderen (acrylverf, olieverf)
Schilderinspiratie en onderwerpen haalt Marian vooral uit de natuur. Zo keren bloemen en bladeren steeds terug in haar stillevens. Zij houdt er ook van om in het landschap te schilderen en om daar de wind, het licht en het leven te ervaren. Zij concentreert zich de laatste tijd op de werking van het licht door bewegende lappen stof en rollende golven van de zee.
Daarvoor trekt zij regelmatig naar de kust (zie Instagram marrie_annet). |  Marja HensEindexamen: 2014. Techniek: schilderen (olieverf op doek en leer)
‘De natuur organiseert een structuur uit de ogenschijnlijke chaos van losse elementjes. Die structuur wordt vooral zichtbaar wanneer je daarbij inzoomt. Ook de mens creëert structuur uit chaos. Met inzoomen hierop ontstaat een prachtige wereld die, hoewel altijd op de realiteit gebaseerd, soms abstract kan lijken...’ |  Suzanne HeijligersEindexamen 2020: Techniek: digitaal, schilderen (olieverf).
‘Mijn portretten van mensen en dieren zijn sterk beïnvloed door de wereld van illustratie en grafische vormgeving. Ik speel graag in mijn werken met het contrast tussen flat-design en plasticiteit tegen een pop art achtergrond.
De werken maak ik digitaal afgedrukt op dibond of traditioneel in olieverf op paneel. ‘ |
---|
 Franca HiddinkEindexamen 2016. Techniek: schilderen.
‘Kleur en lichtval zijn de belangrijkste elementen in mijn werk. Ik gebruik verschillende schildertechnieken en werk graag naar een thema. Dat geeft mij de vrijheid van onderwerp en materiaal te wisselen. Zo heb ik dames van de zwemclub in tegelvorm weergegeven; ben ik bezig met markttaferelen in gouache en grote stillevens in olieverf van vissen. Het tekenen van kleine vondsten uit mijn tuin en modelsessies houden mijn oog en hand scherp.' |  Martina HladikovaAfstudeerjaar: 2018, Richting: beeldhouwer
'Ik maak ruimtelijk werk in verschillende materialen: keramiek en brons, maar ook metaal of bijvoorbeeld papier, brood, koffiedik of houtsnippers. Het laatste heeft betrekking op mijn landart-werk. Inhoudelijk ben ik bezig met een tweetal sporen die zich vaak ook met elkaar vermengen: het figuratieve, in het bijzonder het gezicht, en daarnaast het organische: de vormen, lijnen en patronen die je in de natuur en het landschap aantreft'. |  Ine HoejenbosEindexamen 2018. Techniek: beeldhouwen.
‘In mijn beeldend werk vind je mijn aandacht voor de menselijke geest en de menselijke emoties duidelijk terug. Ik ben vooral gefascineerd door het introverte. Kleine gebaren, een naar binnen gerichte, ingetogen uitstraling trekken de aandacht. Ze geven niet onmiddellijk prijs wat er in de persoon speelt, waardoor de kijker zich uitgenodigd voelt zich verder te verdiepen in het werk. Ik hecht aan een krachtige en evenwichtige vorm. |
---|
 Elise d'HontEindexamen 2016. Techniek: beeldhouwen.
‘Het beeldhouwen zit mij in de genen. Mijn voorkeur gaat uit naar het maken van monumentaal werk voor in de openbare ruimte en naar opdrachten van particulieren of bedrijven. Ik maak vooral figuratieve kunst of een deformatie hiervan. Ook het maken van portretten vind ik boeiend. Ik probeer hierbij het karakter en de innerlijke kracht van iemand te vatten. De inspiratie voor mijn werk haal ik uit de natuur en het leven zelf.' |  Jeanette JippingEindexamen 2013. Techniek: schilderen (olieverf).
‘Ruimte, kleur, licht, lucht, water en stilte zijn trefwoorden voor mijn schilderijen. Weerspiegelingen en het spel van licht vind ik boeiend. Ik schilder het liefst landschappen aan de kust. Favoriet zijn voor mij: de Waddeneilanden, Italië en Spanje. Maar ook huizen, tuinen en stillevens behoren tot mijn onderwerpen. De invloed van de mens op het landschap en het plezier in de kleine dingen van het leven zijn belangrijke thema’s in mijn werk.' |  Pauline JonkerEindexamen 2024
Techniek: schilderen (olie acryl) en fotocollage. Door een oogziekte heb ik een een bijzondere manier van waarnemen. Een vertekend beeld is de werkelijkheid waarmee ik dagelijks wordt geconfronteerd. Mijn werk heeft hierdoor een grote eigenheid en brengt de kijker met regelmaat in verwarring. Elk werkstuk is voor mij een nieuw experiment, een zoektocht naar een weergave van een onbekende werkelijkheid. Ik maak gebruik van foto’s en collages gecombineerd met olieverf en acryl. |
---|