Monika Gerritsen

Monika Gerritsen

Johan Gibcus

Johan Gibcus

Examenjaar 2020, schilderkunst. Johan schildert wat hij ziet, op straat, op het land of op zee, beelden die hem inspireren, diepere lagen in hem raken. Die beelden slaat hij op in zijn geheugen, hij maakt snel een foto en werkt het uit in zijn atelier. Er zit emotie in de werken: we zien blijheid en verdriet, we zien muziek en dans. Hij gebruikt veel kleur, werkt met licht en donker, wil beweging in zijn werk zien. Zijn schilderijen variëren van realistisch naar surrealistisch tot abstract.

Monique van Gijzel

Monique van Gijzel

Eindexamen 2021, schilderen. Ik schilder bij voorkeur portretten, mensfiguren en aan de mens gerelateerde voorwerpen. Ik werk figuratief maar ben daarin steeds (onder)zoekend naar grenzen en abstracties. Mijn werk kan soms enerzijds vervreemdend werken, anderzijds raakt het vaak aan herkenbare emoties. Ik werk veel aan de hand van oude foto’s. (Instagram: @mogijz )

Lon Goedewaagen

Lon Goedewaagen

Eindexamen . Techniek: beeldhouwen. ‘Voor mij als beeldhouwer zijn mens en natuur een belangrijke inspiratiebron. De uitdrukkingen van mensen, maar ook de maatschappelijke opgaven waar mensen voor staan, wil ik in mijn werk weergeven. Ik werk met steen en brons, materialen met een heel eigen uitdrukkingsvorm, maar ook met klei, was, gips, hout en marmer.’

Mineke Gravers

Mineke Gravers

Eindexamen: 2014. Techniek: schilderen. 'Ik ben in mijn leven en in mijn werk op zoek naar diepere betekenissen. In elk schilderij zet ik mijn innerlijke zoektocht voort. De serie Silent Witness: 'Elke keer word ik geraakt door de schoonheid van de natuur; het licht, de schaduw, de vorm en vooral ook de kleur'. De serie Flow of Colors: 'Ik maak intuïtieve schilderijen. Er is geen vooropgesteld plan. Ben ik zelf nog wel aanwezig?'

Abel Groenewold

Abel Groenewold

Eindexamen 2010. Techniek: schilderen, tekenen. ‘Ik teken en schilder al vanaf heel jonge leeftijd. Mijn werk is divers. De ruimtelijkheid van het landschap, de plastiek en de materialen in een stilleven, de uitstraling van een portret: veel onderwerpen boeien mij. Ik studeer op kleurgebruik en probeer steeds nieuwe technieken uit. Bij elk onderwerp zoek ik naar ruimtelijkheid, in een palet dat voor mij ‘mooi’ oogt en in een compositie die ik harmonieus vind.’