instagram-logo_1045-436.jpg

© 2019 by Akkakunst

Elise Madderom
Eindexamen 2013. Techniek: schilderen, tekenen, grafiek (houtsneden) .
‘Mijn passie ligt bij het maken van houtsneden. De terugkerende thema’s zijn muzikanten en natuur. Sinds 2018 is er kunst vanuit de Werkmantechniek bij gekomen. Dit is een techniek waarin gebruik wordt gemaakt van inktrollers, sjablonen en mogelijk drukletters. Dit wel op een geheel eigen wijze.’
Marianne ter Maten
Eindexamen: 2015. Techniek: schilderen (olieverf )
‘Ik werk graag met thema’s zodat er series ontstaan bv. Stille getuigen: verlaten vervallen huizen, waar je toch de aanwezigheid van de mens kunt terugzien in bv graffiti en bv Straattheater: waar mensen zich verkleden en maskers op hebben, die een vorm van vrijheid geven in een fantasiewereld. Wat ik in mijn werk wil laten zien is een vorm van eenvoud, sfeer, verstilling en vervreemding. Verder schilder ik ook portretten in opdracht.’
Cis van der Meer
Eindexamen 2015. Techniek: schilderen.
‘Muziek en theater zijn centrale thema’s in mijn werk. Ik schilder acteurs en muzikanten met hun instrument in de omgeving waarin zij spelen: de concert- of theaterzalen met hun uitgesproken eigen karakter. Ook de verstilde sfeer van een leeg podium of een verlaten zaal leg ik graag vast op een schilderij.'
Bas Nijenhuis
Eindexamen 2017. Techniek: schilderen.
‘Ik vind de technische kant van het schilderen fascinerend: uitvinden wat mogelijk is met verf. Ik experimenteer graag met toets, schriftuur en materiaal. Inhoudelijk gaan mijn schilderijen vooral over de kwaliteiten van licht. Ik probeer steeds het licht te ‘vangen’. Zonder licht is er geen leven mogelijk op aarde en zo geeft ook licht leven aan een schilderij en een ziel aan het werk. Mijn portretten zijn doorgaans portretten van een binnenwereld.'
Carolien van Olphen
Eindexamen 2016. Techniek: schilderen.
‘Kleur en de mens vormen het uitgangspunt voor mijn werk. Ik schilder met veel liefde vaak levensgrote portretten en vind technische beheersing daarbij belangrijk. Modellen zijn gehuld in kleurrijke patronen, soms met een kraag, een hoge hoed of wat goud toegevoegd. Ik wil dat mijn schilderijen een feest zijn voor het oog. ‘
Willy Peetsma
Eindexamen 2018. Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf).
‘Voorheen ontwierp ik interieurs die pasten bij mijn opdrachtgevers. Nu draai ik het om en schilder ik mensen in omgevingen of interieurs die ik interessant vind, zoals stations, markten, terrassen, pleinen, vliegvelden, café’s en restaurants. Plaatsen dus, waar veel mensen zich tijdelijk verzamelen , maar dan ieder voor zich en vaak alleen. Ik schilder ook in opdracht b.v. portretten, stadsgezichten of landschappen.’
Marnix Pool
Eindexamen: 2018. Techniek: schilderen en tekenen.
‘Licht laat ik het belangrijkste object zijn van mijn stillevens en portretten. Ik schilder meestal in mijn atelier. Stillevens zet ik neer en teken totdat ik de juiste compositie vind. Daarna ‘zoek’ ik in acryl de juiste kleuren voor het palet. Ik eindig dan met olieverf.’
Gerda Praamstra
Eindexamen 2013. Techniek: tekenen en schilderen.
‘Ik vind mijn inspiratie in de natuur. De lichtval, het moment van de dag en de sfeer van het landschap fascineren mij. Ik maak monumentale houtskooltekeningen en olieverf schilderijen die vaak voortkomen uit mijn verbeelding en intuïtief ontstaan. Stilte en het verstillen zijn daarbij mijn uitgangspunt.’
Quub
Eindexamen: 2016. Techniek: beeldhouwkunst.
‘Mijn werk balanceert tussen kwetsbaar en meedogenloos. Het ontstaat vanuit de overtuiging dat wij –mensen- in onze tijd vaak (te?) ver af staan van onze natuurlijke oorsprong. Daarom probeer ik de diepere lagen van ons mens-zijn aan te spreken. Ik onderzoek bijvoorbeeld het spanningsveld tussen rauwheid en schoonheid. De natuur is ingebed in mijn werk.'
Annelies Reuter
Eindexamen 2016. Techniek: schilderen (olieverf).
‘Ik schilder naturalistisch, met beweeglijke, impressionistische toets. Het liefst schilder ik portretten (in opdracht), mensen in actie.’ Ik schilder ook dieren, stillevens en landschappen.’
Siewke Ronner
Eindexamen 2014. Techniek: schilderen (op diverse materialen, zoals roestig ijzer), keramiek, boetseren (klei).
‘In mijn werk staan de mens en het leven centraal. Ik ben geïntrigeerd door de menselijke expressie en levensloop. Mijn mensfiguren ontstaan vaak vanzelf, maar ik werk ook naar model. Schilderen op roestig ijzer vind ik fascinerend omdat het al zo’n doorleefde huid heeft. Daarom experimenteer ik met het laten roesten van het ijzer om een bepaald effect te bewerkstelligen.'
Diana Roos
Eindexamen: 2016. Techniek: ...
‘Ik laat mij veel inspireren door de natuur. Ik vind sfeer belangrijk en druk met mijn werk poëzie en verstilling uit. Ik wil met weinig veel uitdrukken.’
NOG MEER LEDEN ......