instagram-logo_1045-436.jpg

© 2019 by Akkakunst

Roel Alkema
Eindexamen 2013. Techniek: schilderen.
Eerder werkzaam als Neerlandicus.
‘In mijn (figuratieve) werk leg ik de nadruk op de elementen licht, kleur en compositie. Mijn inspiratie vind ik o.a. in mijn directe omgeving, de Waddeneilanden, maar evenzeer in landschappen elders (Italië, Frankrijk), interieurs en stadsgezichten.’
Martha Asman
Eindexamen 2010. Techniek: schilderen (olieverf, acryl), grafische technieken (houtsneden). 
‘Terugkerende thema’s in mijn werk zijn: ‘geleefd leven’ (oude handen, oude deurknoppen) en ‘gepassioneerde mensen’ (muzikanten, inrichters van tentoonstellingen, handwerkers). Ik houd ervan om verhalen te vertellen. Recent ontstaat er meer werk over het landschap waarin ik zo prettig woon.’
Arnold Assink
Eindexamen: 2012. Techniek: schilderen (olieverf). Eerder werkzaam in communicatie.
‘Mijn favoriete onderwerp is landschappen. Vaak weidse gezichten over het Groninger land en de grens tussen land en water. Soms in een historische context. Ook laat ik mij graag inspireren door de turbulente gebeurtenissen in de wereld.’
Marleen Bakker
Eindexamen 2015. Techniek: schilderen.
‘In de portretten die ik maak probeer ik de essentie van het portret vast te leggen, vlot en met een stevige schildertoets. Ook maakte ik een serie portretten van pubers. Als geboren Texelaar keer ik regelmatig terug naar mijn geliefde eiland. De afgelopen zomers heb ik daar geschilderd aan zee. Ik probeer om met verf de ruimtelijkheid en voortdurende wisselende sfeer op het strand te vangen.’
Linet Battjes
Eindexamen 2019.
De onderwerpen die ik kies gaan vaak over vergankelijkheid, verstilling. De jaargetijden, de dingen die zijn geweest, die verweerd en kapot zijn en niet meer gebruikt worden. Ik wil met mijn werk een bepaalde sfeer van vervreemding creëren. Men ziet soms in eerste instantie niet wat iets voorstelt, maar als je even langer kijkt, verschijnt het beeld vanzelf.
Janneke van den Berg
Eindexamen 2014. Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf), gemengde technieken.
‘Zolang ik me kan herinneren heb ik de behoefte gehad om te tekenen. Ik ben nieuwsgierig naar nieuwe technieken en probeer graag dingen uit. Mijn onderwerpen komen uit mijn directe omgeving of uit iets in de samenleving wat mij raakt.’
Hans van Berkel 2
Eindexamen 2018. Techniek: beeldhouwen.
‘Mijn beelden zijn vaak abstract vormgegeven. Ik ben gefascineerd door de mogelijkheden die het spelen met lijnen biedt. Ik werk met verschillende materialen, waarbij staal en klei momenteel mijn voorkeur hebben'.
Maja van Berkestijn
Eindexamen 2013. Techniek: schilderen met acryl en olieverf, tekenen gemengde technieken. Beeldhouwen in klei en was en gieten in brons.
‘Mensen in hun omgeving, hun poses, gebaren of blikken zijn een belangrijk en steeds terugkerend thema voor mij. In een paar bewegelijke lijnen probeer ik deze poses te vangen waarbij ik probeer het werk schetsmatig te houden. Dit geldt voor mijn beelden, maar ook voor mijn schilderijen.’
Titia Beukema
Eindexamen 2015.
Techniek: tekenen, schilderen en grafische technieken.
‘Ik teken, schilder en maak grafiek. De inspiratie komt uit de stad Groningen en z'n omgeving.Ik word aangetrokken door 'toevallige stillevens'. Dit kan gebeuren door een bepaalde compositie, kleur, sfeer of lichtval. Ik probeer mijn eigen beleving daarvan weer te geven. Mijn onderwerpen zijn vooral stadsgezichten, kerken, havens en landschappen'.
Sonja van Beuzekom
Eindexamen .
Techniek: beeldhouwen.
‘Mijn beelden tonen mijn voorkeur voor het grote gebaar. Het samenspel van de vormen van een beeld geven sterke emoties weer en roepen die ook op. Het thema dat mij daarbij inspireert is de kwetsbare mens. Ik beeld dat uit in een houding van de mensfiguur die symbool staat voor allerlei menselijke gevoelens. Ik streef ernaar de essentie hiervan tot uitdrukking te brengen.’
Jannie Boelens
Eindexamen 2017. Techniek: schilderen, tekenen met inkt en potlood.
‘Na een leerzame en onrustige studieperiode voel ik de noodzaak weer naar mijzelf en mijn eigen wereld, mijn tuin, terug te keren. Ik verbeeld met mijn tekeningen verstilling en rust, in een tijd waarin beelden en geluiden zich voortdurend aan ons opdringen.’
Jan de Boer
Eindexamen 2014. Techniek: schilderen (olieverf op paneel).
‘Mijn fascinatie is om het karakter van de mens vast leggen, waarbij kleur en het licht de belangrijkste componenten zijn. Meestal is de mens, het onderwerp van mijn schildeijen soms ook de schoonheid van de natuur om ons heen.’
Riemke Bouwman
Eindexamen 2017 Techniek: beeldhouwen.
‘Mijn werk ontstaat intuïtief, aan de hand van vele tekeningen en foto’s, die ik maak. Het overkoepelende thema van mijn werk is vergankelijkheid en de daarbi jhorende melancholie. Ook intens beleefde jeugdherinneringen spelen daarbij een rol. Inspiratiebron is voor mij de zee en het eiland Schiermonnikoog, waar mijn moeder is geboren.’
Diane Brodie
Eindexamen: 2017 Techniek: schilderen en gemengde technieken.
‘Mijn familie geschiedenis, Engels met Schotse ‘roots’, is voor mij een belangrijke inspiratiebron. Fragmenten uit het verleden – waar ik zelf niet bij ben geweest- wil ik nu verbeelden. Zij sturen mij in een wereld waarin fantasie en feiten door elkaar lopen. Door zowel monumentaal als gedetailleerd te werken wil ik de mix van fictie en feit tot uitdrukking brengen.’
Christine Broersma
Eindexamen:
Techniek: schilderen.
‘Tijdens mijn opleiding raakte ik gefascineerd door licht. Lichtwerking en kleur zijn voor mij de belangrijkste elementen in mijn schilderijen. Ik schilder graag op doek en met vlotte toets, gebruik makend van licht om een sferisch effect te creëren.’
Ada Brokaar
Eindexamen 2015. Techniek: schilderen (olieverf, acryl, aquarel).
‘Mijn inspiratie haal ik uit Vlieland, waar ik veel schilder in de natuur. Met een vlot gebaar en grote streken zet ik mijn werk op naar waarneming en speel ik met vormen en kleuren. Op dezelfde manier verbeeld ik mensfiguren, waarbij uitdrukking en houding een belangrijke rol spelen.’
Hilda Bruinsma
Eindexamen 2019.
In mijn werk staat de mens centraal. Voor mij ligt de kracht van schoonheid niet in het uiterlijk, maar wat die persoon bij mij oproept. Kunstenaars die mij hebben beïnvloed zijn o.a. Annigoni, vanwege de verstilde weergave van zijn portretten, en Svetlana Tartakovska die mij de veelzijdigheid van het Zorn palet leerde toepassen in de stofuitdrukking.
Liesbeth Bunnik
Eindexamen 2017. Techniek: beeldhouwen.
‘Ik houd van monumentaal werk met robuuste lijnen en heldere vormen. De mens is mijn favoriete onderwerp. De sfeer van mijn werk is krachtig maar ook intiem.
Ik ben een hakker (hout, steen) en een plakker (boetseerklei, beton, was en brons). Maar de grootste uitdaging is voor mij toch wel om de klassieke beeldhouwtechnieken te combineren met eigentijdse materialen en media.
Gerda Camfferman
Eindexamen 2019.
In mijn schilderijen probeer ik het licht een speciale rol te laten spelen: een spotlight op een boom, tegenlicht in een steeg, mensen onder een parasol, reflecties op een ijsvloer. Door iets vertrouwds in een ander, meer of minder licht te zetten, hoop ik een sfeer, een idee, een verhaal of een karakteristiek landschap te suggereren.
NOG MEER LEDEN ......